Imatge de vectorpocket a Freepik
"On and on the rain will say
How fragile we are”
L’evolució del clima, un cop fracassades les mesures dels anys 20, havia portat unes conseqüències permanents per la vida al planeta, però també per la robòtica. La tecnologia més estesa es basava encara en el silici, i necessitava una refrigeració permanent per funcionar. El consum d’energia associat a la tecnologia era altíssim, malgrat els esforços per reduir-ne constantment el consum.
Tots els humans que depenien d’ell, actualment 219, haguessin quedat desatesos. No entenia les mofes dels humans responsables del centre, quan els havia dit que havia passat una estona molt estressat. Dels 219 que cuidava al centre SunSet, 23 estaven a l’etapa de final de vida i a 14 d’ells feia més de 128 dies que ningú s’interessava per ells. No només sense cap visita al centre, sinó cap tipus de comunicació electrònica, revisió de l’estat, ni res de res. D’aquests 14 malalts, 8 estaven connectats a diferents sistemes de manteniment vital, com respiradors, alimentació parenteral...
De cop i volta es va sentir una explosió a la part alta de l’edifici. Immediatament, els sistemes d’extinció automàtica van apagar el foc, que s’havia originat al motor del condicionament climàtic del centre. L’anàlisi d’impacte va ser preocupant. L’augment de la temperatura del centre s’enfilaria ràpidament, si no es prenien mesures urgents. L’edifici va decidir enfocar tota la energia als sistemes alternatius de clima, i va desconnectar els endolls de recàrrega.
. . .
A les 21:54 es va produir una explosió al terrat en el sistema de condicionament climàtic. Es va apagar l’incendi a les 21:57. Es va posar en marxa el nou equip a les 3:05, un cop reparat. Es va desconnectar l’electricitat supèrflua a les 21:58h per desviar l’energia al sistema alternatiu.
A les 21:59 el pacient Heribert Gómez Fernández, va morir fruit d’una aturada cardio-respiratòria. El metge va certificar la mort a les 22:24h. Va ser traslladat al tanatori municipal. No es va poder notificar la mort a cap familiar ni persona de contacte.
Gràcies a la unitat CARE, els partes es llegien amb rapidesa, i els errors de fa uns anys, quan tenia dos equips de 4 infermers per cobrir les nits, s’havien acabat.
Quina gran compra que va fer, va pensar.