Bona química – Cara B – (AI15)
Combinat per la felicitat - Nadal 2023

Imatge de drobotdean a Freepik

Why, why can't this moment last forevermore? (...)
Euphoria,
Forever, till the end of time

La Júlia mirava com s'esvaïa el fum del seu cappuccino macchiato mentre reflexionava sobre el cas que tenia a sobre de la taula, ja conegut com "Calendaris d'advent".

Anava molt més enllà d'us cas puntual d'actuació dubtosa. El preparat personalitzat s'havia distribuït a desenes de milers de persones. I era, de fet, el primer cas que afectava a companyies que anaven més enllà de l'entorn tecnològic. TechMindFulNess, l'empresa que havia desenvolupat "Presence" havia arribat a acords amb HealthPharma, multinacional farmacèutica que s'havia especialitzat en fàrmacs personalitzats, i FoodySimple, especialista en desenvolupar components nutricionals específics a partir d'anàlisi genètica.

Aquests nivells de personalització de diagnòstic, abans només a l'abast de multimilionaris o esportistes d'èlit, ara es podien generalitzar gràcies a les tecnologies d'intel·ligència artificial. I "presence" esdevenia el canal de venda òptim, ja que podia "convèncer" al humà de la conveniència de drogar-se.
Era cert, però, que cap de les substàncies utilitzades en les capsules dels calendaris eren considerades addictives. Així ho demostraven les analítiques fetes.

El que generava addició és l'estat superior de salut i benestar al que et portaven els components que les empreses havien generat per a tu. La combinació de l'atenció psicològica, nutricional i bioquímica.

Era condemnable? Era diferent del consum del Wrapped d'Spotify, que et feia el teu còctel ideal de música? O dels Insights de Microsoft que et recomanaven prendre't un descans, o t'ajudaven a preparar una reunió?

Ens trobem en un moment en que les màquines ens poden ajudar a estar millor, cada dia. El risc és que alguns homes ho utilitzin de manera inadequada, pels desitjos de sempre, poder, glòria, riquesa.

De moment, cap humà havia denunciat que havia perdut el control de la seva vida, o que els combinats tinguessin efectes secundaris indesitjats. Només algunes queixes si excepcionalment s'endarreria la dosi.
Ja que, com era d'esperar, el calendari d'advent ara havia mutat a un servei periòdic, diari, permanent, amb capsules personalitzades per cada dia, per cada persona.

Va decidir limitar els guanys d'aquestes companyies i forçar-les a dedicar l'excedent a la generació de capsules personalitzades per les persones ateses pels serveis públics de salut.
Una filantropia forçada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Llegir més: